reklama

Do nového roka s čistým štítom

Alebo aspoň s čistým profilom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ako to už býva zvykom (a nebudem o tom písať litánie), každý chce do nového roka vstúpiť s čistým štítom a zabudnúť na všetko to staré a hlavne zlé. Ja nechcem zabudnúť, pretože som sa po uplynulé roky mnohému naučila. Avšak je viacero dôvodov prečo čistiť.

Vyčistenie môjho profilu na sociálnej siete mi zabralo bezmála desať hodín poctivej, ručne vyklikávajúcej práce. Za 6 rokov môjho internetového sociálneho života sa toho veru veľa nazbieralo. Kvantá statusov, zdielaní, pesničiek, príspevkov, like-ov, fotiek, priateľov a mnohého, na čo sa len dá na Facebooku natrafiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas tejto doby som si uvedomila, ako veľmi sa človek dokáže zmeniť. Priatelia, s ktorými sme si do úmoru komentovali príspevky, akosi vymizli z môjho profilu, mobilu a nakoniec ak života. Rozmýšľala som, čo za tým bude a potom som natrafila na svoj status, ktorý som "postla" okolo roku 2012: Čím viac sme socializovanejší, tým menej sa socializujeme. Bola to pravda, začali sme viac času tráviť na internete a menej v kaviarňach, baroch, parkoch, lesoch ... Jednoducho spolu. A to z nás urobilo cudzincov.

Uvedomila som si totiž, že nechcem, aby ma ľudia spoznávali podľa fotiek na Facebooku, aby vedeli moje názory vďaka statusom, aby vyjadrili svoj názor lajkom. Prosto chcem komunikovať tak, ako človek komunikuje už celé generácie. Hovoreným slovom, tvárou v tvár. Nie, nemusíme si hneď posielať poštové holuby, alebo vyrezávať obrazce do jaskynných útrob.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je zarážajúce ako dokážeme osmutnieť z pocitu, že naši niekdajší priateľa tu už pre nás nie sú. A nie len to len uponáhľanejšou dobou, ale celkovým, novým, štýlom života, kde viac času trávime za počítačmi.

Aj preto, chcem svoj nový rok 2015 začínať s čistým štítom, teda profilom, aby si ľudia, ktorých spoznám, urobili o mne obraz na základe toho, čo im poviem ja, nie môj Facebook.

A najhoršie na tom celom je zistenie, že slovo "navždy" sa môže zmeniť na "už nikdy viac".

Venujme teda priateľom viac reálneho priestoru, na reálnom mieste, v reálnom času.

Šťastný NOVÝ kROK :)

Katarína Vizinová

Katarína Vizinová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som školunavštevujúci študent, s trochu iným pohľadom na veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu