reklama

Auto vs. Motorka. Kto prežije zrážku

S intoleranciou vodičov voči motorkám som sa toto leto stretávala veľmi často. To ako vodiči majú doslova u prdele, že ide motorka, hoci len skúter, je abnormálne. Priznávam neraz som mala smrť pred očami, no motorkári sú neprávom označovaní ako dobrovoľný darcovia orgánov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na ich potulkách svetom sa im stávajú nehody, častokrát smrteľné, ale mohli si za to naozaj oni? Čo ak sa len uhýbali oprotiidúcemu autu, ktoré predbiehalo toho pred sebou a vodič si povedal, že veď motorka má len dve kolesá, tak sa posunie na kraj, ale pritom nemyslel na to, že na kraji sú kamienky a môže dostať šmyk. A práve motorkár musel kvôli niekomu inému riskovať svoj život, ak nechcel preletieť priamo cez kapotu toho auta.

Samozrejme uznávam, že niektorí motorkári jazdia dosť nebezpečne, ale mnohí z nich vedia, kde sú ich hranice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zarazilo ma, keď sme išli s priateľom na skútri po HLAVNEJ cesta a z vedľajšej sa vyrútilo auto, ktoré malo na nás výhľad, ale ignorovalo to. Za volantom sedela žena, ktorá mala (ako každý) vodičský preukaz aj skupiny A. No položme si otázku: koľkokrát aj absolvovala jazdu na toto oprávnenie? ANI RAZ. Také sú zväčša naše autoškoly. Áno, áno, aj ja mám túto skupinu zapísanú, no viem, že ja som v aute relatívne chránená a motorke dám prednosť, ak ide po hlavnej ceste. A neohrozím ani ju, ani seba, ani iných. Ako to teda s nami dopadlo, keď sa pred nami z ničoho nič z vedľajšej cesty objavilo toto auto? Išli sme predpisovou 50-tkou, keďže sme boli v meste, ale samozrejme že auto bolo pomalšie a na tých pár metríkoch to ubrzdiť nešlo. Priateľovi neostávalo nič iné, len začať brzdiť a vojsť do protismeru, kde bohužiaľ išlo ďalšie auto, ktoré si však v čas uvedomilo situáciu a taktiež začalo brzdiť. Značne spomalení sme sa potom zaradili späť za „naše“ auto so ženou. Uznávam, že tak nadávať som ho ešte nepočula, ale nečudujem sa mu. Bál sa. No nie o seba, ale o mňa.

Milý vodiči, mali by ste sa zamyslieť, či skutočne za všetko môžu motorkári alebo či im aj vy prispievate k ich nehodám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nám sa stala relatívne malá nepríjemnosť, no každú jeho jazdu sa o ňho bojím. Nie preto, že jazdí riskantne, ale preto, že jazdia riskantne vodiči okolo neho.

A vám, motorkárom želám nehodovú nadchádzajúcu sezónu plnú ohľaduplných vodičov a nech vás ochraňujú vaši strážni anjeli.

Katarína Vizinová

Katarína Vizinová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som školunavštevujúci študent, s trochu iným pohľadom na veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu