reklama

Keď jeden v šťastí zlenivie

Človek, človek, si ty ale zvláštny tvor. Dokážeš sa zamilovať, znenávidieť, raniť a odpúšťať, avšak čo je zvláštne, nevieš zabúdať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rútime sa životom neuvedomujúc si hodnoty, resp. uvedomujúc si ich až príliš. Avšak tie nesprávne. Šťastie hľadáme v televízii. Šťastie hľadáme v rannej káve. Šťastie hľadáme v piatkovom meste. Šťastie hľadáme v peňaženke. Šťastie nehľadáme v sebe. Šťastie nehľadáme v novom dni. Šťastie nehľadáme v úsmeve.

Sediac v autobuse s pohľadom upreným sa na vedľajší autobus stojaci vedľa nás na križovatke som našla šťastie. Šťastie v malom dievčatku dívajúcom sa z okna priamo na mňa, s tým najkrajším detským úsmevom. V dievčatku, ktoré sa schovalo za záves a hralo so mnou „autobusovú skrývačku“. V tom dievčatku, ktoré mi na rozlúčku zakývalo a poslalo vzdušnú pusu. V tom som našla šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na stanici v nejakej malej dedinke som našla šťastie v mladých, krásnych, láskou opojených ľuďoch. Spôsob akým ten chlapec držal za ruku svoje dievča, vo mne vyvolal niečo zvláštne. Krásne. A to ako ho pohladila... Ten obraz, ten celistvý obraz a slnko nad nimi, to bolo ten kúsok šťastia. To bolo to šťastie, ktoré som našla.

Občas sa každému stane, že ide na nákup a chýba mu 5 centov. 5 hlúpych centov a takmer ma zničený deň. Zničený z pocitu poníženia a z pohľadu „rozradostenej“ predavačky. A občas sa stane, že v takejto situácii sa v rade za vami ocitne človek, ktorý vám tých 5 centov nepožičia. On vám ich daruje. A vy pocítite náklonnosť a vďačnosť voči tomuto vášmu hrdinovi. Pocítite šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stačí dvihnúť hlavu a zapozerať sa. Aj ten šantiaci psík v parku vám môže vyčarovať úsmev. Aj to dieťa celé špinavé od zmrzliny, vo vás dokáže vyvolať niečo pekné. Dokonca aj priateľ, ktorého zbadáte niekde za oknom vás vie urobiť šťastným. Aspoň na chvíľu vás to urobí šťastným. A nie je to celé o tom? Skladať si šťastie po kúskoch ako puzzle? Dávať kocku ku kocke a vytvoriť obrazec? Stačí dvihnúť hlavu a zapozerať sa.

Možno si váš priateľ zo stovky príbehov, ktoré môže povedať, vyberie príbeh práve s vami a ten rozpovie. Možno jednoducho práve preto, že sa chce s ostatnými podeliť o ten kúsok šťastia, ktoré zažil a vy ste boli s ním. A aj v tomto okamihu, dokážete nájsť šťastie. Pravé, nefalšované, úprimné šťastie. Stačí otvoriť srdce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ján Kostra vedel, o čom je šťastie a na čo sú priatelia keď napísal: „ak jeden v šťastí zlenivie, ten druhý posotiť ho musí k prúdu.“ Nie preto, lebo je priateľ, ale preto, že chce byť na vrchole s ním, dodávam ja.

Katarína Vizinová

Katarína Vizinová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som školunavštevujúci študent, s trochu iným pohľadom na veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu